Stěhování obnáší i administrativní úkony


Administrativní úkony jsou pro stěhování klíčové Stěhování Mamut. Jestliže na některý z nich zapomenete, nebo jej jednoduše podceníte, můžete na to doplácet i velmi dlouhou dobu. Čím tedy začít, a co si pohlídat?

Nové doklady – měníte-li trvalý pobyt, což bývá u stěhování poměrně časté, začněte vyřizovat nové doklady včas. Nezapomeňte, že u občanských a řidičských průkazů či v registrech vozidel mohou být fronty, a že si tu také pár hodin můžete počkat. Velká kumulace lidí, co nejsou zrovna v dobré náladě, což na úřadech bývá, navíc bere mnoho energie, tak se vyplatí vypít si před příchodem na tato pracoviště ájurvédskou kávu s adaptogenními bylinkami a suplementovat hořčík, který zlepšuje náladu a snižuje hladinu stresových hormonů v krvi podobně, jako adaptogeny.

doklady u notebooku

Nájemní smlouva – stěhování do vlastního domu či bytu je snazší o to, že se s nikým nedohadujete o podmínkách nájemní smlouvy. Pokud se ale stěhujete do pronajaté nemovitosti, musíte si pohlídat všechny smluvní body a zajistit jejich plnění. U končících pronájmů dodržujte termíny a lhůty pro opuštění a předání bytu.

Dodavatelé energií – už víte, kdo vám bude do bytu dodávat elektřinu a zemní plyn? Toto si také pohlídejte včetně odečtů měřidel při předávání nemovitosti, aby bylo jasno, kolik platí bývalý majitel, a od jakého stavu měřidel se to týká vás. Nezapomeňte také na odečty měřidel tepla na radiátorech a vody (teplé a studené).

hromada papírování

Nahlášení změny adresy – nahlásit změnu adresy trvalého pobytu je vaší povinností zejména na všechny úřady a pojišťovny. Vhodné je ovšem nahlásit jí každému, kdo s vámi bude nějakým způsobem v kontaktu.

Parkování – velmi důležitou administrativní položkou je zejména ve velkých městech zajištění parkovacího místa pro váš vůz i pro stěhováky. Například v Praze musíte žádost podávat na odbor dopravy s měsíčním předstihem, pamatujte na to, aby měli stěhováci kde zaparkovat.